Športno obnašanje in športno ravnanje

Odgovori
Uporabniški avatar
Furbi
Administrator
Administrator
Prispevkov: 4324
Pridružen: 25 Feb 2009, 20:02

Športno obnašanje in športno ravnanje

Odgovor Napisal/-a Furbi » 06 Jun 2017, 21:50

Tole smo danes prejeli na klubsko e-pošto :

Slika

Nacionalna kampanja za spodbujanje športnega obnašanja >> https://www.dropbox.com/s/tb44qr39he0om ... a.pdf?dl=0

Poziv za evidentiranje športnega ravnanja in obnašanja >> https://www.dropbox.com/s/osodjsxefg1ic ... a.pdf?dl=0

Športo ravnanje - obrazec >> https://www.dropbox.com/s/wl9yxvu69oyyu ... c.pdf?dl=0
.............................. Prodajam na Bolhi : http://www.bolha.com/uporabnik/furbi

Uporabniški avatar
tacto
Moderator
Moderator
Prispevkov: 1569
Pridružen: 26 Feb 2009, 10:23

Re: Športno obnašanje in športno ravnanje

Odgovor Napisal/-a tacto » 08 Jun 2017, 08:17

tema, me je vzpodbudila, četudi se direktno ne nanaša na objavo, da napišem nekaj stvari o naši vožnji v skupini in fair-playu med udeleženci v prometu.
Na cesti smo, poleg pešcev, najbolj ranljiva skupina udeležencev v cestnem prometu. Z rastjo prometa na cestah, postajajo te vedno bolj obremenjene. Vozniški izpit ima skoraj vsak, vedno več pa je ljudi s psihičnimi težavami. To ne gre skupaj! Za posledicami prometnih nesreč v ITA, vsakih 35 h umre eden kolesar. Ko statistiko preberemo v urah, nam tak podatek zagotovo seže globlje od hitenja na cesti...

Ljudje smo po naravi taki, da najraje prej pometamo pred tujim, kot pred svojim pragom in zato prej opazimo napake in nepravilnosti drugih. Skoraj nikoli se ne vprašamo, kako lahko sam prispevam k temu, da bomo vsi bolj varni. Premalokrat se vprašamo, na primer, kako lahko živčnemu vozniku pomagam, da čimprej pride mimo skupine, če si revež sam ne more?
Pri vožnji v skupini opažam naslednje stvari:
- prevelika razdalja med kolesarjema vštric. Če lahko dirkamo v skupini ob balanci, zakaj ne bi tega trenirali tudi pri vožnji v skupini? Je res potrebno z balanco, včasih, skoraj po sredinski črti? Vožnja v skupini je tudi mentalni trening, trening ravnotežja in trening spretnosti. Izkoristimo ga za vse prednosti dobrega kolesarja in ne nerode na kolesu.
- vožnja skozi rdečo luč. Spoštujmo rdečo luč, tu ni kaj dodati.
- oviranje voznika, ki bi rad prehitel kolono in ignoriranje. Če zadnji kolesar opazi vozilo za sabo, kjer prehitevanje ni možno, naj na to opozori skupino in mu, če se le da, čimprej omogoči varno prehitevanje. S potezo bomo SEBE in kolege zaščitili pred nevarnostjo.
- vožnja na nevarnih odsekih. Če se skupina približuje nevarnemu odseku, zožitvi ali katerikoli drugi nevarnosti, morajo prvi kolesarji na tako nevarnost opozoriti ostale. Predlaga se lahko vožnjo eden po eden, zmanjšanje hitrosti ali karkoli drugega, ki omogoči varno ravnanje vseh v skupini. Posebno pozornost je potrebno nameniti nevarnim križiščem in dopuščati možnost, da lahko nekdo vzame prednost skupini kolesarjev.
- vožnja skozi mesto. Pri vožnji skozi serijo križišč, krožišč in odcepov, kjer je prometa in udeležencev veliko, bo najbolje, da vsak skrbi zase. Po koncu takega odseka naj prvi kolesar počaka, da se mu pridružijo vsi kolesarji skupine. Dogaja se namreč, da zadnji, navadno manj izkušeni in manj spretni, lovijo prve. Dirkanje skozi take odseke pa predstavlja povečano nevarnost naleta v drugega udeleženca v prometu.
- spusti. Pred spusti se naj boljši na spustih postavijo spredaj. Kolona se razporedi eden po eden, med kolesarjema pa mora biti dovolj velika razdalja, ki omogoča varno zaviranje in ustavljanje pred ovinki. Prehitevanje kolesarja pred sabo naj se dogaja samo na preglednih delih, nikakor ne kot na dirkah.
- simulacije ciljnih sprintov, skokov in pobegov. Ker kolesarjenje za večino predstavlja trening in brez treninga podobnega dirki ni rezultata, se "nekaj dirke" navadno "prenese" na trening. Pri takem početju zbirajmo trase primerne početju. Pri sprintu je vedno dobro pogledati nazaj, ko ga "pohodiš" se vedno lahko zgodi padec verige, lom balance, pedala ali podobno. Če imaš zadaj avto to zagotovo ni OK.
- vožnja "aufsitz" ali vožnja na pedalih, ali kakorkoli drugače. Zelo moteče je, če kolesar pred teboj v skupini začne "aufsitzat" tako, da porine svoje kolo nazaj, proti tvojemu prednjemu. Prav je, da kolesar za njim na tako nevarnost opozori kolega pred seboj. Težavo se da lepo natrenirat na trenažnih valjih, ker pa je skoraj poletje in smo vsi zunaj se vsaj tisti, ki vam težavica povzroča probleme, naučite pred aufsitzanjem narediti en močnejši pol obrat. Ta bo vaše kolo za hip oddaljilo od kolesarja za vami, nato pa se dvignete na pedala. Pri polobratu je potrebno paziti, da ta ni premočan in bi z ravnanjem zadeli kolesarja pred nami. Seveda bolj izkušenim tega ni potrebno več početi, saj se po veliko kilometrih vsa "avtomatika" vstajanja zgodi že v samem gibu v "aufsitz"

Še veliko stvari je o katerih bi lahko pisal in jih sam opažam na vožnjah. Prav je, da se nanje opozarja tudi z imeni in priimki, z dobrim namenom in skupnim ciljem - večji varnosti in zgledu!

seba
senior
senior
Prispevkov: 76
Pridružen: 14 Apr 2011, 13:21

Re: Športno obnašanje in športno ravnanje

Odgovor Napisal/-a seba » 08 Jun 2017, 08:32

lepo napisano.
Samo še na cesto je potrebno prenest.

Odgovori